Terugblik: Hoe en wat rondom Vvw laagspanning

Terugblik: Hoe en wat rondom Vvw laagspanning

10 sep. 2023
Volgend bericht>>

Op woensdag 4 oktober is online een toelichting  gegeven op het concept Voorschrift veilig werken laagspanning (Vvw-ls).

 

Dit document is ter toetsing aangeboden aan de NL-A. Daarbij zijn ook drie restpunten, waarover nog geen eenduidige visie is binnen de branche, aan de NLA voorgelegd. railAlert heeft besloten om, vooruitlopend op de toetsing, de branche alvast te informeren over de stand van zaken op dit moment en over de te verwachten vervolgstappen.

 

Let op, het Vvw-ls is nog niet goedgekeurd door de Arbeidsinspectie. Een aantal onderwerpen, zoals de criteria voor dringende noodzaak om onder spanning te werken, staan nog ter discussie.

 

Hieronder vind u meer informatie om terug te kijken en door te nemen.

  • Uitzending Vvw-ls is op dit moment niet terug te kijken. 
  • Presentatiesheets van Vvw-ls
  • Gestelde vragen en antwoorden (FAQ) - zie hieronder

Vragen over dringende noodzaak hebben we nog niet opgenomen en beantwoord omdat we hierover nog in gesprek zijn met de branche en met de arbeidsinspectie.”

 

Heeft u nog vragen? 

Heeft u nog vragen, ideeën of opmerkingen. Deel deze dan met ons.

U kunt een mail sturen naar info@railalert.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

 

Indien u belangstelling heeft voor het huidige concept Vvw-ls, kunt u dit opvragen via info@railalert.nl. Hierbij dient nadrukkelijk vermeld te worden dat de NL-A nog goedkeuring dient te geven en dat er daarom nog wijzigingen kunnen plaatsvinden. In het document is tevens aangegeven welke restpunten nog ter discussie staan